Victor Spoormaker
|
Type:
|
Paperback
|
Uitgever:
|
Kosmos
|
Gewicht:
|
324 gram
|
Aantal Pagina's:
|
240
|
ISBN:
|
90-215-8162-0
|
ISBN-13:
|
978-90-215-8162-0
|
Categorie:
|
Psychoanalyse
|
Richtprijs:
|
€ 17,95
|
Korte Inhoud
Benut de creatieve kracht van dromen voor motivatie, inspiratie en succes.
- Uit onderzoek blijkt dat dromen een permanente bron zijn van creativiteit en van nieuwe en verrassende ideeën.
- Dromen kunnen antwoord geven op vragen waar je mee zit en oplossingen bieden voor problemen overdag.
- In dit boek lees je hoe Albert Einstein, Stephen King, Salvador Dali, Dmitri Mencelejev, Isabel Allende, en Paul McCartney... hun beste ideeën in een droom verkregen en om die vervolgens waar te maken. Met andere woorden: iedereen kan leren om dromen te gebruiken om nieuwe ideeën op te doen en prestaties te verbeteren.
Uittreksel
Eén broodje-aapverhaal gaat over de natuurwetenschapper Niels Bohr en hoe hij zijn belangrijkste ontdekking zou hebben gedaan naar aanleiding van een droom. In zijn droom zou hij op de zon hebben gezeten. Hij zag alle planeten om de zon heen cirkelen. Ineens bedacht hij dat dit ook de structuur van het atoom zou kunnen zijn, met een atoomkern en elektronen eromheen zoals planeten om de zon. Voor deze ontdekking heeft hij een Nobelprijs gekregen en in zijn speech zou hij uitgebreid aan zijn droom hebben gerefereerd. Nu staat zijn speech op internet en daarin zegt Niels Bohr helemaal niets over dromen, terwijl hij uitvoerig alle mensen bedankt die hem hebben geholpen. Bohr heeft zelf nog op dit verhaal gereageerd met de mededeling dat hij de atomaire structuur helemaal niet had verzonnen en dat hij in zijn hele leven nog nooit een nuttige droom had gehad, laat staan deze.
Recensie
door
Tsenne Kikke
Houd er rekening mee, dat het boek begint met dingen te beschrijven over de thema'€™s '€˜droom en droominhoud'€™, en het dan van lucide dromen overstapt naar het leiden van een lucide leven, waarbij de lezer uitgenodigd worden om zijn wensdromen in de werkelijkheid om te zetten via het opmaken van een '€˜droomplan'€™; iets dat we tegenwoordig in elke verkoopscursus aantreffen.
|